Hoera voor de Marokkaan - Reisverslag uit Saintes, Frankrijk van meesterhenk - WaarBenJij.nu Hoera voor de Marokkaan - Reisverslag uit Saintes, Frankrijk van meesterhenk - WaarBenJij.nu

Hoera voor de Marokkaan

Door: meesterhenk

Blijf op de hoogte en volg

06 Juni 2011 | Frankrijk, Saintes

Saintes 1182 km
Hoi luitjes, hier ben ik weer. Ik zit nu in een Alberque in Saintes. Tegen de kerk aan , zoals het hoort. Dit was een aangename verrassing. Er zijn nog twee pelgrims dus weer over de grens teuten. Altijd leuk. Maar nu eerst het verhaal van de Marokkaan. Gisteravond wilden wij even wat eten dus een broodje kebab leek ons wel wat. Biertje erbij.... jammer. Geen alcohol. Dus cola. Vijf minuten later stopte en jongetje met een brommer met in zijn hand een plastic draagtas. Ik zag iets groens en... je gelooft het of niet maar wij kregen een heerlijk helder heinekenflesje. Met een aansteker opengemaakt. Ik wilde betalen maar daar was geen sprake van. Dus kebab,cola + bier. Geweldig toch. Ik hoorde ook iemand zeggen dat wij snel gaan. Dat komt omdat wij fietsers zijn. Fietsers zijn vlot,snel en lopers zijn slomer. In gesprekken was dit ook duidelijk te merken. Een beetje tempo... de loper haakte dan af.Inmiddels zijn we de kust voorbij en gaan wij het land in. Na eerst Les Landes en de duinen nu meer oog voor cultuur. We hebben geweldige fietspaden gehad en ook drama's. Geweldig was over een oud treintraject. Trein weg, fietspad erop. In de duinen was het vaak drama. Vooral 4 km over smal ( 50 cm ) fietspad met regelmatig diepe kuilen of mul zand. Het vraagt veel van de fiets. Gelukkig niet lek. Vandaag ook op een boot geweest ( kleine teso ) over de Gironde. Heel relaxt.
Dus vandaag weer wat cultuur. Helaas zijn op maandag de musea dicht... balen maar een triomfboog uit het jaar 50 , een amfitheater uit het jaar 100, een abdij uit 1000 en een kerk uit 1200 zijn toch leuke dingen. Ook deze alberque in de kerk gebouwd is ook fantastisch !!
Morgen proberen we Melle te bereiken. Ook van alles te zien. Ook onderweg wordt het steeds leuker. Al die dennebomen en zandhopen ken ik nu wel. Ik zit nu tussen de druivenbomen, de zonnebloemen en de graanvelden. Ook niet zo opwinden , maar daar doe je niets aan.
Volgende keer veel foto's. Ik moet nog selecteren, van daar.
dat was het dan weer.
Groetjes Henk

  • 06 Juni 2011 - 18:52

    Ana En Peter/Utrecht:

    Hoi Henk, Bedankt voor het kaartje! Leuk dat je er aan gedacht hebt! Groetjes en veel plezier! Ana en Peter

  • 06 Juni 2011 - 19:18

    Arnoud ON:

    Zet hem nog even op Popi Jopi Pelgrim! x

  • 07 Juni 2011 - 11:21

    Leo:

    ik denk... laat ik eens naar de reis-site van meester Henk gaan...nadat ik een paar stedentripjes Florence, Siena en Istanbul heb gedaan... want Henk zal zo langzamerhand wel in Santiago zijn....
    Is ie alweer halverwege Frankrijk! Waarom die haast...... ksnap er niks van. Tijd is je vriend! Dus neem de tijd. Geniet van de reis!

  • 08 Juni 2011 - 10:23

    Zoë En Kay:

    Hallo lieve opa,
    Wat ga je toch snel! We vinden het natuurlijk hartstikke leuk als je gauw terug bent. Maar neem je wel de tijd om te genieten van alles (mensen, cultuur, natuur, gastronomie, dorpjes en steden) onderweg? Rustig aan doen dan breekt het lijntje niet. Immers, de langzame schilpad op het juiste pad wint het van de haas op het snelle pad. We zien graag een ontspannen opa!

    X Zoë en Kay

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saintes

Actief sinds 06 Maart 2011
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 45127

Voorgaande reizen:

26 April 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: