Eindelijk.Belgë - Reisverslag uit Geraardsbergen, België van meesterhenk - WaarBenJij.nu Eindelijk.Belgë - Reisverslag uit Geraardsbergen, België van meesterhenk - WaarBenJij.nu

Eindelijk.Belgë

Door: meesterhenk

Blijf op de hoogte en volg

13 Juni 2011 | België, Geraardsbergen

Geraarsbergen 2069 km
Hoi Luitjes, met de wind in de rug
( soms wel windkracht 5 ) speren we verder. Het scheelt zomaar 50 km of meer. Vandaag kwamen we weer vermoeide pelgrims tegen, alleen al door de wind.
Ik zit nu op een Belgisch toetsenbord te werken, net weer even anders. Toch raar, ik dacht dat wel standaard zou wezen. Helaas kan ik geen foto plaatsen omdat er geen ingang is. Houden julie te goed.
Vanmorgen om kwart over 7 was de straat bij de camping reeds geblokkeerd. Er was die dag brocante dus tientalle kramen werden opgezet. Ook de kofferbak werd leeggehaald dus feest voor Yvanka en Gerard. Wij zo snel mogelijk er tussendoor. Van dit soort trucs komen wel meer voor in Frankrijk. Doorgaande weg of niet, ineens is het geen doorgaande weg meer.Niet te geloven !! Net als deviation ... dit kom je ook heel veel tegen. Wij gaan er van uit dat dat niet voor pelgrims geldt. Tot nu toe altijd met succes. Gisteren was er in St Quentin het wereldberoemde pinksterfeest. Ik had het gelezen dus ik was blij verrast dit te mogen zien. Een stoet verklede figuren liep rond, veel muziek en de mensen gooiden confettie naar elkaar. Maar niemand was verkleed. Dus geen echt carnaval.Ik heb ook no een foto gemaakt van een feest artikelen verkoopster. Die komt dus nog. Vandaag werden we in het Nederlands toegesproken op de camping. Toch wel weer lekker.
Nog 1 dag in België en dan speer ik Nederland binnen. Het is hier wel geweldig fietsen. Het fietspad langs de Dender .... morgen nog meer van die paden. Toch af en toe weer een klim. Ik had er al genoeg van, maar ja, niets aan te doen. Het landschap verandert ook en dat is leuk. Al moet ik toegeven dat die kasseistroken in Noord Frankrijk ook wel wat hebben. En als je langs Wallis Arenberg rijdt is dat ook leuk. Natuurlijk hebben wij geen echte kasseistrook gehad. De kasseitjes in de plaatsjes is ruim voldoende. Met al die drempels zit je toch al genoeg te schudden op de fiets. Hoi luitjes, ik ga mijn tent opzetten. Ik kon tot 18.30 internetten, van daar. Een andere keer met plaatjes.
Groetjes, Henk

  • 13 Juni 2011 - 21:11

    Gerard:

    Geweldig Henk,
    Van Belgie naar hier is nog maar een peuleschil voor jou,wat betreft de brocante heb ik zelf nog niet gestaan,maar dat komt nog.
    Neem even de tijd voor een belgies biertje,dat heb je wel verdient.
    Hoor snel weer wat van je.
    Gr Gerard.

  • 14 Juni 2011 - 09:51

    Diny:

    Hoi Henk,

    De avondvierdaagse is voorbij hoor, je kunt thuiskomen (ha ha, grapje).
    Geweldig dat het allemaal zo goed gaat. Geniet nog van de laatste loodjes.
    gr Diny

  • 14 Juni 2011 - 11:41

    Ilse :

    Zo, nu alweer in België. Wat gaat dat snel zeg! Succes met de laatste loodjes...

  • 14 Juni 2011 - 11:49

    Andre:

    Henk,

    met veel genoegen en vooral respect voor de prestatie en de boeiende tocht, verslag gelezen, geniet er vooral nog ff van, voor je weet zit je weer in een warme sportschool met zwetende mensen om je heen,

    Nog veel plezier,

    Andre

  • 14 Juni 2011 - 18:41

    Jaap Wad:

    Hallo Henk,

    Het gaat je voor de wind begrijp ik uit het verslag. Naast de verhalen op internet ben ik benieuwd naar je woordelijk en fotografisch verslag.
    Op welke dag en via welke route denk je Den Helder te bereiken?

  • 14 Juni 2011 - 22:20

    Carla Weerstand:

    hoi henk
    voor mijn gevoel heb ik even niet gekeken op de side ......en dan ben je zowat alweer thuis , heb je veel pepertjes gegeten ofzo ,
    maar petje afhoor geweldig dat het zo goed gaat , dit is toch een hele belevenis nou voor het laatste stuk behouden thuiskomst en tot ziens ,

    carla

  • 15 Juni 2011 - 13:15

    Bart:

    Je vliegt natuurlijk door België Henk, sterkte met het laatste stukje Marianne & Bart op de veerboot "Friesland" onderweg naar Oerol Terscheling

  • 15 Juni 2011 - 13:38

    Tamara:

    Hoi Henk,
    Ondertussen mag ik misschien al zeggen: welkom terug in Nederland? Je gaat als een speer. Knap hoor! Nog even en we zien je weer in Den Helder en omstreken door de duinen fietsen. Kom dan ook maar gauw een keertje kijken bij ons op school!

    Groetjes Tamara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Geraardsbergen

Actief sinds 06 Maart 2011
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 45132

Voorgaande reizen:

26 April 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: