Druiven worden doperwten - Reisverslag uit Liancourt, Frankrijk van meesterhenk - WaarBenJij.nu Druiven worden doperwten - Reisverslag uit Liancourt, Frankrijk van meesterhenk - WaarBenJij.nu

Druiven worden doperwten

Door: meesterhenk

Blijf op de hoogte en volg

11 Juni 2011 | Frankrijk, Liancourt

Liancourt 1784 km
Hoi luitjes, al weer een stuk verder Frankrijk in. op weg naar huis. Uiteraard probeer ik in het weekend na pinksteren thuis te komen want dat vind ik zeer belangrijk.
De fransen houden van variatie (varieren komt uit het frans) dus.. de druivenranken zijn verdwenen en er zijn doperwten voor in de plaats gekomen. Ik vind de variatie echt niet zo groot. Die uitgestrekte graanvelden!Helaas hebben de pelgrims die naar Santiago gaan en de westroute nemen bijna altijd wind tegen. Dat zeggen ze altijd. Wij stonden bij een winkel te praten met een paar uitgepierde fietsers. Wij hadden er nog wel zin in een ritje, want wij hebben de wind in de rug. Heerlijk!
LANGS DE WEG WORDT OOK STEEDS RECLAME GEMAAKT VOOR BROCANTE. eERST WIST IK NIET WAT DAT WAS MAAR HET LIJKT GEWOON OP EEN ROMMELMARKT. dE ROTZOOI VAN DE ZOLDER HALEN EN...
De Fransen zijn echt behulpzaam bij het vragen naar de weg. Twee dagen geleden kwam ik ere plotseling achter dat het boekje Tours - Haarlem geen terugversie heeft. Moet ik zelf een beetje zoeken. Gelukkig heb ik in dienst veel aan kaartlezen gedaan ( het enige nuttige voor mij ) dus dat komt goed van pas. Als je dan ook nog de hulp krijgt van de mensen zelf.... dan komt het prima in orde. Heel fdijn is dat. Het toppunt vond ik die vrouw die met haar auto voor ons uit ging rijden tot het punt dat het niet mis kon. Klasse !!
Vandaag hebben we ook een klein half uurtje langs de weg moeten staan want dee La Tour de l"Oise is bezig. De weg wordt gewoon afgezet en tot alle rtenners voorbij zijn moet iedereen maar wachten. Zelfs een trouwstoet stond in de rij. Sommige Fransen konden het echt niet waarderen. Wij kwamen dus ook een stuk later op de camping en een verkeerschaos !!!
Als jullie eens niet vweten waar je naar toe moet... Chartres. Geweldig. Niet met de auto in de stad want dat is afzien net als een volbepakte fiets maar wat is die kathedraal mooi !!! Ik heb al veel kerken gezien maar deze hoort echt bij de top. Trouwens, in geen elke frans stad is het lekker met de auto. Met de fiets trouwens ook niet. Als je daar fietst zit je te bibberen, zo goed moet je opletten. Wij zijn altijd weer blij als we op het platte land ( sorry het heuvelachtige land ) zijn. Alleen is het zo saai en bovendien is het jammer dat de zonnebloemnen nog niet bloeien. Die zie ik wel met de Tour de France.
Luitjes, nog een paar foto's proberen en geen kerken meer. We zijn niet bij kerkepad.
Tot de volgende keer.
Henk

  • 11 Juni 2011 - 17:51

    Ed Soepboer:

    Weer even ingelogd en het schiet al lekker op zie ik. Ben wel een beetje jaloers op je, je weet van mijn gebrekkige knie waardoor ik zo'n trip nooit zal kunnen maken, maar het avontuur erachter, ik zou het prachtig vinden. Als eerder gezegd, ik hoor het graag een keer van je. Henk, veel plezier en sterkte op het laatste stukkie.

  • 12 Juni 2011 - 18:42

    Ilse Molijn:

    Mooi verhaal. Prachtige foto's bij het vorige reisverslag. Wordt nog steeds met veel plezier gelezen. Succes met de laatste loodjes!

  • 13 Juni 2011 - 12:01

    Gerard:

    Nog even een tandje er bij,en je bent zo thuis,veel heuvels zal je niet meer tegenkomen denk ik.
    Oke Henk zet hem op,we kijken uit naar je volgende verslag.
    Gr.Gerard.

  • 13 Juni 2011 - 12:09

    Lex Mangelsdorf:

    Ha die Henk, wat een heerlijk gevoel moet het ook zijn, dat allen die je van tegenovergestelde richting tegenkomt het stuk nog moeten!! en jij je certificaat al hebt. Evenzo is jou avontuur al weer 'bijna' voorbij en wat heb je allemaal al meegemaakt. Prachtig , je hebt ons lekker laten meegenieten, door je'ïnzet met verslaglegging' Fantastisch. Ja zo snel gaat de tijd henk. Wij hier in een natte tweede pinksterdag en jij nog in een beetje mooi weer en wind mee. Dat is de wind die hier het mooie weer gaat brengen. Als het hier weer mooi wordt ben je net weer terug in het Hollandse avontuur en!! bij de mensen waar je van houd. Nog veel succes en plezier op de weg terug! Tot volgende week ehh dikke Z, nou ja stevige hand geweldig gedaan!! Lex

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Liancourt

Actief sinds 06 Maart 2011
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 45121

Voorgaande reizen:

26 April 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: