Doel bereikt - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van meesterhenk - WaarBenJij.nu Doel bereikt - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van meesterhenk - WaarBenJij.nu

Doel bereikt

Door: meesterhenk

Blijf op de hoogte en volg

25 Mei 2011 | Spanje, Santiago de Compostella

Santiago 2898 km
Hoi luitjes, doel bereikt.
Helaas viel Santiago wat tegen. Heel warm, zeer veel toeristen... kortom wat ik niet zo leuk vind. Ik heb mijn compostelaat gekregen en daar ben ik best trots op.
Ik heb ook nog wat foto's. eerst een paar achterstallige.o.a. Cruz de Fer waar ik mijn zakje zand uit Den Helder achterliet, Een tempeliersburcht uit Ponferrada, wat bergen + een foto boven de wolken. We mochten daar in volle afdaling doorheen. Doodeng. In Santiago natuurlijk het welverdiende biertje van Arnoud, op het plein opgedronken en opnamen in de kathedraal waar net een dienst bezig was. Jacobus omarmen ging me iets te ver. Het wierookvat hing er ook dus daar ook een foto van.
Morgen op de terugtocht. We nemen dan de noordelijke variant. Na de Navarraroute en de camino Frances iets heel anders. Moet een stuk rustiger zijn. Ik merk het wel. Ik hoop alleen dat het wat koeler wordt. Ik ben expres op tijd gegaan om de hitte te voorkomen en nu is het toch bloedheet.
Jullie horen nog van mij.
Groetjes,
Henk

  • 25 Mei 2011 - 14:22

    Ed Soepboer:

    Henk, RESPECT

  • 25 Mei 2011 - 14:28

    Menno En Eline:

    Hallo trainer Henk,

    Wat knap van u!!! Geniet nu maar lekker van een paar dagen rust en alvast een goede terugreis gewenst!

    Groeten van Menno en Eline

  • 25 Mei 2011 - 14:38

    Zoontje:

    Geweldig man! Mag je trots op zijn pelgrim! Volgend jaar weer? Proost!

  • 25 Mei 2011 - 15:49

    Tamara:

    Hoi Henk,
    Wat geweldig dat je het doel hebt bereikt en dan ook nog in zo'n tempo! Daar heb ik echt bewondering voor!
    Geniet van de terugreis, hopelijk wordt het onderweg wat rustiger.

    Groetjes Tamara

  • 25 Mei 2011 - 16:27

    Marieke:

    Hoi Henk,

    Fantastisch dat je het hebt gehaald. Nu misschien wat rustiger aan doen op de terugweg, haha. Geniet van de reis terug!

    Groetjes Marieke

  • 25 Mei 2011 - 17:36

    Bart:

    Hoi Henk,

    Gefeliciteerd! Geniet ervan! Veel succes met je terugtocht...

    Gr. Nely en Bart

  • 25 Mei 2011 - 18:09

    Jeroen Huizinga:

    Dag Henk,
    Na al dat klimmen op de heenweg is de terugweg vast alleen bergaf!!! Geniet van een mooie terugreis.

    Groet
    Jeroen

  • 25 Mei 2011 - 18:10

    Sonja, Chris, Maxim:

    Wat goed van je Henk, gefeliciteerd!
    Doe het wat rustiger aan naar huis.
    Enne...het aquarium was geweldig, bedankt voor je tips.
    Groetjes...........

  • 25 Mei 2011 - 18:53

    Peter En Ana Utrecht:

    Gefeliciteerd!

  • 25 Mei 2011 - 19:31

    Gerard:

    Respect Henk,
    Jammer dat Santiago tegenviel,maar ik zou op de terugweg maar rustig aan doen en genieten van je behaalde doel deze reis, want er zijn nog zulke mooie fiets en wandel route's.
    Ik ben weer aan de wandel en bezig met het Noord-Holland-Pad.
    Kijk uit naar je volgende ervaring.

    Warme groet Gerard.

  • 26 Mei 2011 - 07:51

    Groep 6:

    Hoi,

    Heeft u het graf van Jacobus ook gezien? Gingen ze ook slingeren met het wierrookvat door de kerk?

    Veel succes bij de terugtocht!

    Groeten van groep 6

  • 26 Mei 2011 - 09:09

    Irene Kramer:

    Hoi Henk,

    super dat je het gehaald hebt. Zonde dat Santiago dan tegenvalt, maar ik neem aan dat je genoeg moois hebt gezien onderweg. Succes met de terugreis.

    Groetjes Irene Kramer

  • 26 Mei 2011 - 11:24

    Lex Mangelsdorf:

    Ha die Henk .Heel Hartelijk Gefeliciteerd ( en ja met een hoofd letter!!) bereiken van het "Compostelaat". Ik vond het geweldig om alle ervaringen te lezen. Nog mooier dat je het gestelde doel ruim behaald hebt. Ik weet niet of je op de terug reis ook nog 'iets' Laat horen, ik hoop het wel .Nogmaals gefeliciteerd en veel Zegen op je terugreis-werk tocht. Lex

  • 26 Mei 2011 - 18:33

    Linda En Ivanka:

    Hallo, gefeliciteerd met je mijlpaal! Hier vanuit regenachtig Amsterdam bewonderen wij jouw mooie zonnige foto's. Succes met de terugreis.
    Adios Ivanka en Linda.

  • 28 Mei 2011 - 07:22

    Sanne:

    Hoi Henk!

    Wat een geweldige prestatie en wat een geweldige verhalen om elke keer weer te lezen! Super!

    Heel veel succes met de mooie terug reis!

    Groetjes Sanne

  • 29 Mei 2011 - 08:24

    Sjaak V D Zon:

    Leuk om je te volgen!
    Je hebt een hoop beleefd en mensen ontmoet. Nu ben je alweer op de terugweg!
    Een goeie reis verder, ik blijf je volgen.

    Hartelijke groetjes,
    Sjaak.

  • 29 Mei 2011 - 12:45

    Brenda:

    Een diepe buiging hoor Henk, echt heel knap en wat leuk om te lezen wat je allemaal hebt beleefd.
    tot gauw in het koele noorden

  • 30 Mei 2011 - 18:30

    Jaap Wad:

    Henk
    Gefeliciteerd met het resultaat. Als je een beetje doorfiets heb je in Nederland Zuidwesten wind. Veel succes op de terugweg.

  • 08 Juni 2011 - 18:06

    Pien:

    Hoi meester Henk ik ben de kleindochter van Jos. Hoe gaat het daar jullie zijn er bijna nog een klein stukje.
    Nog heel veel plezier en doe de groeten aan opa !!! groetjes van Pien

  • 08 Juni 2011 - 18:11

    Britt:

    Hoi meester Henk,
    Ik ben ook een kleindochter van Jos. Hoe gaat het met jullie?
    Fijn dat jullie nog maar zo'n klein stukje moeten of nou ja... klein stukje? ik fiets elke dag maar 15 km. en dat is eigenlijk wel genoeg haha. Maar nog veel plezier allebei en geniet er maar van! Doe ook de groetjes aan mijn opa en stuur hem maar een kus van mij want, je wil hem natuurlijk niet echt geven haha.
    Groetjes,
    Britt.

  • 08 Juni 2011 - 18:16

    Ward:

    Hallo Henk,
    en ik ben nu de oudste kleinzoon van Jos. Is het daar leuk geweest? Ik hoop dat je veel zon hebt gehad. En nog krijgt. Hopelijk kom je snel terug. Nog heeeel veel plezier! doei groetjes Ward!

  • 08 Juni 2011 - 18:29

    Monique:

    Hallo Henk,

    Wie o wie ben ik dan?? Nou, de enige echte schoondochter.Tjonge, ik doe het jullie niet na en dat terwijl ik nog jong, strak en lenig ben ( of heb ik dit gedroomd.) Jullie hebben zeker wel een strak getraind lijf met een flinke six pack .Haha.Trouwens al bijna bij orléans zie ik op de kaart.Dat schiet op!! Superknap! Nou, hopelijk wegen jullie laatste loodjes niet zo zwaar en wordt het nog een relaxt ritje.Veel plezier nog! Monique.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Actief sinds 06 Maart 2011
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 45109

Voorgaande reizen:

26 April 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: