Steeds verder Spanje in - Reisverslag uit Rabanal del Camino, Spanje van meesterhenk - WaarBenJij.nu Steeds verder Spanje in - Reisverslag uit Rabanal del Camino, Spanje van meesterhenk - WaarBenJij.nu

Steeds verder Spanje in

Door: meesterhenk

Blijf op de hoogte en volg

22 Mei 2011 | Spanje, Rabanal del Camino

Rabanal 2636 km.
Hoi luitjes. Het schiet al lekker op al had ik niet gedacht dat het zoveel km. was. Ik ben nog steeds verbaasd over het enorme aantal lopers. Overal waar we komen zijn de alberques vol en dat is toch balen. Vandaag heb ik een tent kunnen zetten. Toch goed dat ik die mee heb ondanks het gewicht. Je komt ook steeds mensen tegen die zomaar met je praten. Gisteren twee fietsers uit Deurne. Die hadden we in Frankrijk ook al ontmoet en die fietsen een tandje sneller. Zij waren over de Samport gegaan, een omweg voor ons , en naar Lourdes. Leuk ze weer te spreken, in hetzelfde hostel slapen en lachen. Heerlijk. Toen wij aan het bier zaten kwam er ook nog een Nederlanders aanschuiven. Het was een loper. Eerst onderwijzer geweest, toen hoofd van de school met een burn out en toen theologie studeren. Nu nog een paar maanden pastor in een ziekenhuis. Toen bleek de ander ook al een burn out gehad te hebben.... kortom het valt mij op dat iedereen zomaar zijn levensloop ter sprake brengt. Ikzelf heb daar geen behoefte aan, anderen blijkbaar wel. Vanmorgen werden we ingehaald door de snelle fietsers , die dus wat later vertrokken waren, en haalden wij de pastor in. Heel speciaal allemaal.
Ik geniet nog steeds van de natuur. Als ik hier ben zie ik dat de roodborsttappuit en de ooievaar nog lang niet zijn uitgestorven. Overal ooievaarsnesten, vooral op kerktorens. Heel leuk om te zien.
Wat mij ook opvalt is dat er veel alleenlopers zijn of hele groepen. Ieder zijn eigen camino blijkt maar weer. Ik heb echt enorme bewondering voor hen.Vandaag een tijdje met een duitse dame gesproken. Je hebt snel kontakt behalve met Spanjaarden. Dat wil onderweg niet zo lukken. Wel zijn de Spanjaarden heel erg behulpzaam bij het zoeken van de weg. Je hoeft maar ergens stil te staan of er komnt iemand naar je toen. Het lijkt wel of in iedere stad of dorp iedereen de weg weet. Wij maken daar dus ook dankbaar gebruik van.
Dat was het weer. Ik doe er nog een paar sfeerfoto´s bij zodat jullie werten wat ik onderweg zoal zie. Enorme vlaktes,prachtige bloemen, steentjeswegen.... Ik heb alleen mijn voorversnelling moeten repareren en verder houdt de koga zich perfect.
Groetjes Henk en bedankt voor jullie reacties.

  • 24 Mei 2011 - 18:00

    Arnoud ON:

    Prachtige foto's!!! Die lange brug en die refugio in Rabanal zijn vooral heel herkenbaar!
    Eigenlijk zijn ze allemaal heel erg herkenbaar!
    Super!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Rabanal del Camino

Actief sinds 06 Maart 2011
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 45112

Voorgaande reizen:

26 April 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: