Eindelijk in Spanje - Reisverslag uit Obanos, Spanje van meesterhenk - WaarBenJij.nu Eindelijk in Spanje - Reisverslag uit Obanos, Spanje van meesterhenk - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Spanje

Door: meesterhenk

Blijf op de hoogte en volg

17 Mei 2011 | Spanje, Obanos

Obanos 2045
Eindelijk in Spanje maar... het kostte heel veel kracht. Vooral de klim van 15 km was erg zwaar. Ik dacht dat er geen eind aan kwam. Gisteren wilde ik ook een verslag maken vanuit Frankrijk maar dat mislukte. Gisteren via Oleron naar St.Jean Pied de Port. Dit zijn twee erg bekende pelgrimplaatsen. De toeristenindustrie haakt er meteen op in: pelgrimkamers,pelgrimmaaltijden,pelgrimprijzen in winkels en natuurlijk spulletjes made in China. Niet echt leuk dus. Tussendoor lopen de campergasten te genieten. Ook bovenop de Roelandpas op de top Puerto de Ibaneta stopte nog een Nederlandse camper terwijl ik aan het einde van mijn latijn was. Wat had ik het te doen met Roeland. Hij hoefde in ieder geval niet verder want hij werd daar vermoord. Ook kwam er een Duitser naar ons toe die zei dat vlak na ons een pelgrim gepakt was door een auto. Ik had wel veel hulpverleners met zwaailichten voorbij zien komen maar had nooit aan een fietser gedacht. Diep triest. Vanaf nu ga ik genieten van de Spaanse camino. Minder kilometers, meer kijken want er is gewoon meer te zien. Een saai stuk ( behalve qua natuur ) neem je sneller. Ik zit nu 5 km van de Puenta la Reina, het punt waar alles samen komt en op weg gaat naar Santiago.
Jullie horen nog van mij

  • 17 Mei 2011 - 17:20

    Tamara:

    Zo Henk, dat schiet al lekker op! Ik had niet gedacht dat je zoveel moeite zou hebben met het klimmen na alle trainingen in de duinen en de sportschool...
    Fiets ze!


  • 17 Mei 2011 - 17:31

    Ana En Peter/Utrecht:

    Hoi Meester Henk,
    Wat goed dat je in Spanje al bent! Buen camino!

  • 17 Mei 2011 - 18:19

    Marieke:

    Hoi Henk, wat ga je snel! En dat zelfs jij het zwaar vindt, had ik niet gedacht, haha. Veel plezier!

  • 17 Mei 2011 - 18:44

    Gerard:

    Hallo Henk,
    Je hebt de bergen toch maar mooi bedwongen,je zult zo langzamerhand wel aan nieuwe banden toe zijn denk ik.
    Volgens Helga(je weet wel??) blijft het voorlopig mooi weer in spanje,tijd voor een glaasje Sangria op het terras.
    Kijk uit voor overstekende stieren en auto's.
    We kijken uit naar je volgende verslag.
    Groetjes Gerard.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Obanos

Actief sinds 06 Maart 2011
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 45107

Voorgaande reizen:

26 April 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: