Al weer een stuk verder..... bijna echte bergen - Reisverslag uit Pouylebon, Frankrijk van meesterhenk - WaarBenJij.nu Al weer een stuk verder..... bijna echte bergen - Reisverslag uit Pouylebon, Frankrijk van meesterhenk - WaarBenJij.nu

Al weer een stuk verder..... bijna echte bergen

Door: meesterhenk

Blijf op de hoogte en volg

14 Mei 2011 | Frankrijk, Pouylebon

Pouylebon 1842 km
Hoi luitjes, Het schiet al lekker op.Na Martel zijn we naar Vers gereden. Een prachtige plaats aan de lot. Wel jammer dar je steeds bergop / bergaf moet. Rocamadour vond ik geweldig. Ik was er al eens geweest als caravanner maar als pelgrim voelt dat anders. We kregen ook een prachtige stempel, echt wat past bij een pelgrimknooppunt. Dat houdt dus nooit meer op. Daarna zijn we naar St Antoine gefietst. We hebben daar onze tent opgeslagen bij een refugio. Ik stond er van te kijken hoeveel wandelaars daar waren. Zeker 40. Vanmorgen om 06.00 uur zag ik de eersten al vertrekken. Wij hebben er met de fiets veel ingehaald maar..... het regende bakken. Wat een rot weer maar... de Doruspet en het Trimaranjasje deden het geweldig. Vooral die Doruspet viel nogal op en zo hoort het ook. Ik heb er nog steeds zin in maar als ik weer een klimmetje te goed heb denk ik weleens.. waar ben ik aan begonnen. Maar dat denken er meer. Ik denk niet dat iki deze route nog een keer fiets. Wat is het vaak zwaar. Je krijgt er wel veel voor terug in de vorm van indrukken, kontakten met mensen e.d. maar het blijft pittig. De Pyreneeën komen steeds dichter bij, weer een fase verder.Nog bedankt voor alle aanmoedigingen !!! Henk

  • 14 Mei 2011 - 18:55

    Ester:

    Hoi pap, wat ga je toch snel! Hopelijk niet te veel regenachtige dagen meer, hoewel die doruspet natuurlijk ook gebruikt moet worden. Zet hem op.

    groeten uit Alkmaar! (en het blijft hier maar droog)

  • 14 Mei 2011 - 18:55

    Gerard:

    Ha die Henk,
    Ik vind het geweldig wat je allemaal presteert,ik ben meer een wandelaar als fietser maar dan is deze tocht ook behoorlijk zwaar lijkt mij.
    Leuk dat Doris ook weer in je verhaal voorkomt en als je terug bent,dit duurt niet zo lang in dit tempo gaan we weer even een pluimpje slaan.
    Jammer van het weer,maar het is deze week hier ook noiet zo lekker.
    Als Joop Zoetemelk door de pyreneeen kon fietsen, dan kan jij het zeker.
    Veel succes,ook voor je mede fietsers en we kijken uit naar je volgende verslag.

    Warme groet Gerard.

  • 14 Mei 2011 - 19:12

    Arnoud ON:

    Klimmen hoort er wel gewoon bij natuurlijk. Ik denk dat je nog meer respect krijgt voor de wielrenners...
    Neem anders gewoon lekker eens een rustdagje, zoals guus en nel !!!
    Maar je moet het lekker zelf weten.
    Op dit moment once uppon a time in the west, echt een klassieker!!! Haha
    Gisteren met de kinderen bij de afgefikte duinen geweest bij schoorl. Echt een heel groot stuk is verloren gegaan........ zover je kan kijken is pikzwart............ ongelooflijk triest!!!!!!!!
    Kay zit nu bij de opvang aan de bergerweg. Waar ik destijds studeerde voor vakkenvuller... wel grappig om daar weer rond te lopen...
    Morgen ontknoping in de eredivisie. Kijk ik heel erg naar uit!!!
    Take care !

  • 15 Mei 2011 - 10:00

    Stef:

    Hoi Henk!

    Erg knap van je dat je al zo ver bent! Ik had niet gedacht dat je zo snel ging!
    Zet hem op en geniet van de omgeving..

    Groeten,

    Stef

  • 16 Mei 2011 - 09:36

    Rob:

    Graag zou ik wat anekdotes lezen. Zoiets als "In de categorie bijzondere ontmoetingen...." Ook een foto van jezelf (ook al eens om verzocht door Ester) zou ik leuk vinden.

  • 16 Mei 2011 - 19:50

    Jaap:

    Henk zo te lezen gaat het goed met je. In Nederland kun je niet trainen op die bergen, maar goed aan het eind van de rit kun je natuurlijk goed klimmen. Wij redden het hier op 't Kuitje. Wij houden het bij het vlakke van de Waddenzee. Succes verder.

  • 17 Mei 2011 - 08:38

    Marian&Bart:

    Petje af hoor Henk wordt wel even doorbijten... We zijn wel nieuwsgierig naar die " Doruspet " . Ook hier veel regen sterkte in de komende dagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Pouylebon

Actief sinds 06 Maart 2011
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 45096

Voorgaande reizen:

26 April 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: